Vlag Storm Cropped

Storm is een windparkontwikkelaar die actief is in België. 1st DVision realiseert samen met Storm en Julita informatievergaderingen, persconferenties, participatievergadering, schoolbezoeken aan windmolens en de algemene vergadering van de coöperatieve vennootschap van het bedrijf.

De samenwerking is begin 2019 tot stand gekomen en blijkt tot op vandaag een succesformule te zijn. Julita werkt in opdracht van Storm en wij ondersteunen Julita op evenementieel en logistiek vlak, maar we hebben ook een nauwe samenwerking met Storm.

Onze flexibele werkwijze zorgt ervoor dat er last minute nog zeer veel zaken van het aankomende event kunnen gewijzigd worden. Deze aanpak kunnen wij verzekeren omdat de materialen van Storm gestockeerd worden in ons magazijn in Ranst. Zo kan er nog snel een item toegevoegd worden aan de laadbon zonder veel tijdsverlies. Ook het transport nemen wij volledig voor onze rekening, hierdoor zijn we er steeds van verzekerd dat de benodigd materialen op tijd op de locatie aanwezig zullen zijn.

In deze case hebben we het over de stockage van de materialen en de verschillende types van evenementen die wij voor Storm hebben gerealiseerd.

MAGAZIJN

Zoals hierboven vermeld, staan wij in voor de opslag en het transport van de materialen van Storm. Dit gaat van easy-up tenten tot kleine tafelvlaggetjes. De materialen worden steeds voor een event gecontroleerd op volledigheid, maar ook nadien wordt dit meteen nagekeken en eventueel te drogen gelegd als dit nodig is.

Elk item werd onlangs geïnventariseerd en in onze "mijn magazijn" module op onze website geplaatst. Dit zorgt ervoor dat wij intern op een eenvoudige manier een pakbon kunnen aanmaken en dat de items niet dubbel geboekt kunnen worden op 1 dag. Ook extern is dit een toegevoegde waarde, want Julita kan via onze "mijn magazijn" module een project aanmaken en ook meteen een pakbon aanmaken voor het aankomende event.

Storm vlag in magazijn
Storm Tentzeil in Magazijn

INFORMATIEVERGADERINGEN INDOOR

Informatievergaderingen zijn kleinschalige evenementen waarbij buurtbewoners informatie kunnen inwinnen over een nieuw windmolenpark dat Storm bij hen in de buurt wil realiseren. Deze buurtevenementen zijn zeer belangrijk in de vergunningsprocedure van een windmolenpark. Op deze momenten komen zowel voorstanders als tegenstanders van het plan samen en kunnen de projectleiders van Storm individuele informatie verschaffen aan de buurtbewoners.

Wat plaatsen wij op een informatievergadering?
Tafels, tafelhoezen, tafelvlaggetjes, informatiepanelen, beachflags, signalisatie, stoelen in theateropstelling, handgeldispenser, mondmaskers, en zoveel meer.

Elke indoor informatievergadering verschilt van de vorige informatievergadering. Er zijn 2 indoor types die wij reeds hebben gerealiseerd, onderstaande foto's illustreren de verschillende types:

Infovergadering plenair infopanelen Cropped

Informatievergadering met infopanelen + plenaire zitting

Infovergadering binnen 1 Cropped

Informatievergaderingen met infopanelen

INFORMATIEVERGADERINGEN OUTDOOR

Het komt ook voor dat er een vergadering bij een windmolen wordt gehouden. Dit kan natuurlijk enkel wanneer er reeds een windmolenpark aanwezig is in de omgeving. Op zo'n vergadering wordt er geen gebruik gemaakt van infopanelen of een plenaire vergadering, maar volstaat een scherm + laptop om de buurtbewoners te informeren.

Hierbij is onze taak wat anders dan wanneer het indoor is. De vergadering wordt dan onder branded easy-up tentjes georganiseerd. Dit wordt uiteraard door onze mensen ter plaatse opgesteld.

Windmolen Storm Cropped
Uitleg op de infovergadering Cropped

OPENING WINDPARK PELT MET MINISTER ZUHAL DEMIR

Op 15 juni 2020 hebben wij, in opdracht van Storm en Julita de openingsceremonie voor het windmolenpark van Storm in Pelt logistiek + organisatorisch ondersteund.

Omwille van de Corona-maatregelen werd er een kadertent geplaatst van 10m x 15m. Dit was ruim voldoende om de 30 genodigden + minister Zuhal Demir te ontvangen.
Achter de kadertent werd een pagodetent geplaatst om de catering in onder te brengen.

De geluidsinstallatie voor de sprekers werd voorzien door een trouwe partner van ons, zo konden we op onze beide oren slapen wat de techniek betreft.

De logistieke voorbereiding, aankleding en coördinatie van het event werd door onze eigen medewerkers gerealiseerd.

We moesten niet alleen voldoen aan de veiligheidsvoorschriften op de werf (helm, fluovest en veiligheidsschoenen), maar ook aan de hygiënevoorschriften omwille van de coronacrisis. Iedere bezoeker moest zijn handen ontsmetten, al dan niet een mondmasker aan doen, een helm opzetten en een fluovest dragen. Veiligheid boven alles!

De opening van het windmolenpark was een groot succes, laat de molens maar snel draaien!

Storm Pelt Tent 1
Storm Pelt Tent
Persconferentie Storm
Eerste spade in de grond Pelt